Årsberetning for 1995

Styret

På årsmøtet den 24. januar ble følgende styre valgt: Rikard Stokke (formann, sekretær, turneringsleder osv), Oddbjørn Hagen (kasserer, materialforvalter, turneringsleder, kafevert osv), Asbjørn Nordanger og Terje Leifson. Det har vært avholdt hele 2 formelle styremøter i perioden, men forøvrig har styrets medlemmer vært i hyppig kontakt med hverandre over telefon.

Oddbjørn og Rikard deltok på NFSUs turneringslederkurs i Bergen i september, og er nå kretsdommeraspiranter. (sic!)

Egen aktivitet

Klubben har hatt fast klubbkveld hver tirsdag i Einarsengården på Straume. Oppmøtet på disse kveldene har vært godt. Vi disponerer også torsdagene, men her er det bare den harde kjerne som deltar. I tillegg fikk vi i høst i gang en barne- og ungdomsgruppe på torsdagene med ca. 10 deltakere. Her har Svein Sandset vært instruktør. P.g.a. kollisjoner med andre arrangementer, har vi i fra 1996 flyttet denne gruppen til onsdager.

I Sotra SK hadde vi ved slutten av året 23 medlemmer, som alle var innmeldt i krets og forbund. Tre av disse var juniorer.

Sotra SK har gjennom året arrangert vårturnering, klubbmesterskap og klubbmesterskap i lynsjakk. Klubbmester for året ble Kenneth Brattetveit og klubbmester i lynsjakk ble (som vanlig) Asbjørn Nordanger. Resultatlister følger. I tillegg har vi arrangert diverse lyn- og hurtigsjakkturneringer over en eller to kvelder. Vi var med på "Fjelldagane" i høst med "Fjellasjakken." Deltakelsen var vel heller laber med kun deltakere fra klubben. "Bronstein Cup" arrangerte vi i november som hurtigsjakk, og det gledelige her var at Asbjørn gikk av med seieren i lynskarp konkurranse med hele tre personer fra den andre siden av brua. Neste år (96) har vi søkt og fått innvilga denne cupen som Grand Prix turnering! Da tør vel bergenserane dra ut på Sotra!?

Deltagelse ute

Klubbens medlemmer er heller passive når det gjelder deltakelse i eksterne turneringer. Skal medlemmene få en anstendig rating, må styret henstille til de som har anledning til å delta mest mulig i turneringer ute.

Sotra SK hadde med ett lag i Vestlandsserien for sesongen 94/95. Her kom vi på 5. plass. Stammen i laget har bestått av Asbjørn Nordanger, Hans-Jørgen Sjursen, Frode Blomberg, Vidar Garmannslund, Paul-Erik Lillholm og Oddbjørn Hagen. Vi har også med et lag i serien for 95/96. Fra høsten av bør vi ha med to.

Den økonomiske situasjonen i klubben må sies å være bra. Se eget regnskap.

Takk til

Styret vil rette en takk til Kulturkontoret for lån av lokaler i Einarsengården både til klubbkvelder og til lagsjakken.

Resultatlister

Vårturnering, Klasse A